środa, 12 kwietnia 2017

Monologi Panny Izabelii~22

Temat pojawil sie sam i uwazam ze nie jest taki zly
Ostatnio moja mama ogladala program i zapytana o jedna z aktoren odpowiedziala `ta gruba`. Dlaczego wlasnie tak opisujemy ludzi? No okej,moze jest nam tak latwiej,ale nie widzimy tego ze wszyscy nadajemy sobie łatki,ktore potem przy nas zostaja? Czesto jestesmy podpisywani pod wzgledem jakichs naszych ulomnosci lub czegos co nam wyroznia w negatywny sposob. Latwiej powiedziec nam ta gruba,ta chuda,ta w okularach,ta z piegami,ta z blizna na twarzy. Nigdy nie spotkalam sie z powiedzeniem ta z pieknymi oczami,ta ze sliczna figura,ta zgrabna,ta z ladnymi wlosami. Wolimy wytknac osobom jakies ulomnosci niz dostrzec to co w nich piekne. Kiedys moj przyjaciel sam powiedzial mi ze poznal mnie na zdjeciu po moich plamach na rece ktore mam przez chorobe. Nie winie go za to i nie mam zadnych pretensji,ma przeciez racje. To jest cos co mnie wyroznia. Ale na litosc boska sa komentarze ktore bardzo zle wplywaja na psychike osob ktorych dotycza. Czemu nie umiemy byc otwarci na innosc tylko ciagle zakopujemy sie w swoich przekonaniach i nie dopuszczamy czegos nowego,oryginalnego i w dzisiejszych czasach juz normalnego. Oduczmy sie mowil ta gruba-nauczmy sie mowil ta z pieknym oczami. Badzmy otwarci. Ty badz otwarty. Jestes jedna osoba ale i tak mozesz wiele zdzialac.
Panna Izabella

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz