piątek, 11 listopada 2016

Monologi Panny Izabelii~9

Wczoraj byl Dzien Niepodleglosci wiec post dzisiaj bedzie krotki i bedzie nawiazywal do tego.
Z tego ze moja szkola angazuje sie w wiekszosc akcji a moj wychowawca jest historykiem,w tym przypadku nie moglo byc inaczej. Od rana na drzwiach wiekszosci klas byl rozwieszony program dnia,oczywiscie obszerny. Na trzeciej lekcji zostalismy zaproszeni na obejrzenie filmu. Ledwo zmiescilismy sie w sali we trzy klasy,ale to nie to sie wtedy liczylo. Film byl o Zbignienie "Bobo" Kabacie. Nie mialam pojecia ze ta postac byla zwiazana z Sandomierzem. Niestety profesor zmarl dwa lata temu. Moj wychowawca pochwalil sie ze mial okazje sie raz z nim spotkac,niestety nam nie bedzie to juz dane. Nastepnie na dlugiej przerwie wszyscy uczniowie zostali zaproszeni na sale gimnastyczna. W wejsciu rozdawane byly biale lub czerwone kartki oraz spiewniki. Wspaniale uczucie jednosci gdy prawie cala szkola spiewa patriotyczne piosenki. Znowu przywolam tutaj slowa mojego wychowawcy,ze w tym swiecie nie liczy sie czy ktos spiewa pieknie czy nie,wazne ze spiewamy wszyscy za nasz kraj. Po spiewie wszyscy ustawilismy sie w litery CG(chodzi o nasza szkole-Collegium Gostonianum) i ustawiajac sie by powstala flaga Polski przy pomocy wczesniej otrzymanych kartek. Nastepnie ja razem z niektorymi osobami z mojej klasy i osoby z klasy drugiej humanistycznej poszlismy do sali. Zostal utworzony klub Izby Pamiecy Armii Krajowej. Tak fajnie jest byc czescia czegos tak waznego. Gdy Pan powiedzial ze ten kto nie chce wcale nie musi sie zapisywac , ja nawet chwili sie nie zastanawialam odrazu umiescilam na liscie swoje imie i nazwisko.
A u was w szkole jest robione 'cos wiecej'? Czy jest to przyslowiowe odbebnienie sprawy i lecimy dalej? U mnie w szkole jest to wspaniale przygotowywane,oczywscie za wiekszosc trzeba dziekowac mojemu wychowawcy.
Bardzo chcialam dodac tutaj zdjecia z tego wydarzenia,ale wiecie na zdjeciach nie jestem tylko ja.
A poza tym to ze Polska wygrala 3:0 z Rumunia to piekny prezent dla wszystkich Polakow.
Noi krotki post wcale nie taki krotki.
Panna Izabella

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz